pühapäev, 5. märts 2006

Joonistatud mees

Ma mäletan, kui aasta eest umbes sai sõbramajas Dagö kontserti vaadatud. Tollase majatöötajana oli mul võimalus teha seda eriti kummalise nurga alt - ehk siis bändi peade kohalt. Akustika ei olnud seal ehk kõigekõigem, aga mulle väga ei meeldigi lasta kõlari vastas seistes tollel oma kõrvu "silitada" ja rahvamassidega koos kurnatuseni karata. Dagö muusika on selline, mida on parim lihtsalt kuulata. Igatahes sellel samal kontsertil kui ma ei eksi, kuulsid eestlased esimest (võib olla ka teist või kolmandat, aga igatahes väga esimesi kordi) korda Joonistatud meest. Tollal ma sõnadest suurt aru ei saanud, vaatamata sellele, et see oli ainuke lugu, mida keegi peast ei osanud kaasa laulda ning seega isegi saalis vaikus oli. See oli ka see päev, mil sain teada uue plaadi nime ja sellega koos jõudis kohale teadmine, et see on tulemas.

Me ootasime ja siis ootasime veel natukene ja siis paar kuud veel.. Ning eile - eile oli see päev, mil jõudsidki poelettidele Dagö uued plaadid.

Muusik
Pöide
Näitleja
Maantee
Ma jään
Hallid majad
Summer
Armastan sind kaugelt
Joonistatud mees
Ma ei tea
Tõuseb traavile

11 uut lugu (niivõrd kuivõrd - 2 neist olid juba mõnda aega meie kõrvu hellitanud, Joonistatud mees ja Muusik anti rahvale kuulamiseks varem kätte). Üksteist ei ole just palju, aga see-eest on iga lugu absoluutselt vääriline olema sellel plaadil. Muideks, Dagö on küll ainuke Eesti oma bänd, keda olen nõus plaadi soetamise ning kontsertipiletitega toetama. (Jää-äär tegelikult ka). Aga siiski.
Meil on nüüd kokku 47 päris Dagö oma lugu. Ja ma olen peaaegu nii kindel, kui üldse olla saab, et sinna on veel kunagi lisa tulemas. Mõne aja pärast kontsert. Sadamateatris ikka.
See 225 eesti krooni on täiesti õigesse kohta läinud. Kui üldse Dagö plaatidele ja kontsertidele midagi ette heita saab, siis võiksid mõlemad natuke pikemad olla. Aga võibolla on just nii nagu ta on kõige parem ja õigem. Ma ei tea veel...

Igatahes
THÄNKJU teilegi Peeter ja Lauri